Naar content
Deel deze pagina
  • Volg ons op Instagram
  • Volg ons op Facebook
  • Openingsuren en contactgegevens
  • E-loket
  • Meldingen
  • Nieuwsbrief
  • Diensten
Menu
  • Inwoners
    • Identiteit
    • Levensloop
    • Documenten
    • Bouwen en wonen
    • Milieu en natuur
    • Mobiliteit en openbare werken
    • Onderwijs en kinderopvang
    • Preventie
    • Afval niet opgehaald?!
    • Stadsontwikkeling en stadsvernieuwing
    • Verkiezingen
    • Over Boom

    Meest gezocht

    • Attest samenstelling van het gezin
    • Uittreksel strafregister
    • Belgisch reispaspoort
    • Omgevingsvergunning
    • Parkeerverbod aanvragen
    • Containerpark
  • Welzijn
    • OCMW
    • Financiële hulp
    • Administratieve hulp
    • Wonen
    • Juridische hulp
    • Thuiszorg en hulp aan huis
    • Senioren
    • Minder mobielen
    • Tuin van de chef
    • Werken
    • Gezondheid
    • Lokaal opvanginitiatief
    • Praatcafés dementie
    • Psychosociale ondersteuning

    Meest gezocht

    • Huis van het kind
    • Woonzorgcentrum Den Beuk
    • Boempetat!
  • Vrije tijd
    • Jeugd
    • Sport
    • Cultuur
    • Gemeentelijke Academie voor Muziek en Woord
    • Bibliotheek
    • CC De Steiger
    • Evenementen
    • Senioren
    • Uit in Boom
    • Toerisme
    • Verenigingen
    • Winkelen en horeca in Boom
    • #BeleefBoom
    • Lokaal mondiaal beleid
    • Straat- en buurtfeesten
    • Vakantieopvang
    • Zomer 2025

    Meest gezocht

    • Speelplein
    • UiTPAS Rupel
    • CC De Steiger
    • Sportevenementen
    • Jaarlijkse evenementen in Boom
    • Uit in Boom
    • Zwembad
  • Ondernemers
    • Ik wil een zaak openen
    • Lijst Boomse ondernemers
    • Vergunningen en toelatingen
    • Markten - ambulante handel
    • Horeca
    • Kermissen
    • Attest hinder openbare werken
    • Cadeaucheques - BeleefBoomBon
    • Gebruik LED-schermen door bedrijven
    • BeleefBoombon: registreer je als handelaar
  • Uw bestuur
    • Samenstelling
    • Diensten
    • Aankondiging overheidsopdrachten
    • Agenda's en verslagen commissies
    • Agenda's en verslagen gemeenteraad
    • Agenda's en verslagen OCMW-raad
    • Vacatures
    • Beleidsdocumenten
    • Privacy
    • Autonoom Gemeentebedrijf Boom Plus
    • Inspraak en participatie
    • Verzekering

    Meest gezocht

    • College van burgemeester en schepenen
    • Gemeenteraad
    • OCMW-raad
    • Het vast bureau
    • Afspraken met burgemeester of schepenen
Lokaal bestuur Boom
Zoeken
    Naar top
    1. Home
    2. Inwoners
    3. Bouwen en wonen
    4. Verhuizen
    5. Aangifte van adreswijziging
    Gemeente Lokaal bestuur Boom

    Aangifte van adreswijziging

    Als je verhuist, moet je je nieuwe adres binnen de 8 werkdagen aangeven bij de dienst Burgerzaken van je nieuwe stad of gemeente. Maar ook als je binnen dezelfde gemeente verhuist, moet je dit aangeven.

    Heb je een kaartlezer, token of itsme? Dan kan je dit best online aanvragen.

    Naar de online aanvraag

    Lukt dit niet? Dan kan je je adreswijziging ook per mail doorgeven via bevolking@boom.be of kan je hiervoor een afspraak maken met de dienst.

    Als de wijkagent is langsgeweest, moet je ook een afspraak maken om je identiteitskaart te laten aanpassen. Aangezien de adreswijziging nadien nog door de dienst burgerzaken moet verwerkt worden, kan je hiervoor pas 8 werkdagen na het bezoek van de wijkagent langskomen. 

    Maak online een afspraak

    Als u verhuist, moet u uw nieuwe adres binnen de 8 werkdagen aangeven bij de dienst Burgerzaken van uw nieuwe stad of gemeente. Maar ook als u binnen dezelfde gemeente verhuist, moet u dit aangeven.

    Voorwaarden

    U kunt de verhuis pas aangeven als u ook effectief verhuisd bent.

    Bewijsstukken

    Uw elektronische identiteitskaart met pincode.

    Domicilie voor minderjarigen

    Vermeld bij de verhuis van minderjarigen zeker of er een rechterlijke beslissing, notariële akte of onderlinge overeenkomst tussen beide ouders is met betrekking tot het domicilieadres van de minderjarige(n), bv. gelijkmatig verdeelde huisvesting, verblijfsco-ouderschap, plaatsing bij één van de ouders, … . Bij de melding van de verhuis moeten bijkomende documenten worden meegebracht (indien van toepassing):

    • het wederzijds akkoord van de ouders
    • de gerechtelijke beslissing
    • de notariële akte.

    Hoe aanvragen ?

    Als je verhuist, moet je je nieuwe adres binnen de 8 werkdagen aangeven bij de dienst Burgerzaken van je nieuwe stad of gemeente. Maar ook als je binnen dezelfde gemeente verhuist, moet je dit aangeven.

    Heb je een kaartlezer, token of itsme? Dan kan je dit best online aanvragen.

    Naar de online aanvraag

    Lukt dit niet? Dan kan je je adreswijziging ook per mail doorgeven via bevolking@boom.be of kan je hiervoor een afspraak maken met de dienst.

    Als de wijkagent is langsgeweest, moet je ook een afspraak maken om je identiteitskaart te laten aanpassen. Aangezien de adreswijziging nadien nog door de dienst burgerzaken moet verwerkt worden, kan je hiervoor pas 8 werkdagen na het bezoek van de wijkagent langskomen.

    Maak online een afspraak


    U moet de adreswijziging melden aan de gemeente waar het nieuwe adres gelegen is:

    • U kunt de adreswijziging online melden via het digitaal loket van uw (nieuwe) gemeente.

    • U kunt langsgaan bij de dienst Burgerzaken van uw (nieuwe) gemeente.

    Om de adreswijziging voor het hele gezin door te geven, volstaat het dat één van de meerderjarige leden van het gezin de aangifte doet.

    Om de adreswijziging te kunnen doorgeven, hebt u een geldig identiteitsbewijs nodig met uw rijksregisternummer.

    Als een niet-ontvoogde minderjarige de verblijfplaats van zijn ouders voor het eerst verlaat om zijn hoofdverblijf elders te vestigen, moet hij vergezeld zijn door iemand die het ouderlijke gezag uitoefent.

    Controle van domicilie en aanpassing identiteitsdocumenten

    Na de aangifte controleert een wijkagent of een bevoegde ambtenaar of u werkelijk op het aangegeven adres uw hoofdverblijfplaats hebt. Na deze controle wordt u ingeschreven op uw nieuwe adres en wordt u uitgenodigd om uw identiteitskaart op het gemeentehuis te laten aanpassen. Hiervoor hebt u uw elektronische identiteitskaart met pincode nodig.

    Vanaf het moment dat uw identiteitskaart aangepast is, kunt u alle andere instanties van uw adresverandering op de hoogte brengen. Overheidsinstellingen worden automatisch op de hoogte gebracht van de adreswijziging.

    Inschrijvingsbewijs van voertuigen

    De adreswijziging moet niet langer aangebracht worden op het inschrijvingsbewijs van uw voertuig(en). Het kentekenbewijs zal enkel nog het adres vermelden dat geldig was op het moment van uitgifte.

    E-loket

    • Adreswijziging via digitaal loket

    Contact & openingsuren

    Burgerzaken - cel bevolking

    Adres
    Antwerpsestraat 442850Boom
    tel.
    03 880 18 00
    E-mail
    bevolking@boom.be

    Wij werken op afspraak. Meer informatie vind je op www.boom.be/afspraak

    Meer openingsuren
    • Meer info over Burgerzaken - cel bevolking

    Relevante websites

    • Inschrijving in de bevolkingsregisters
    Deel deze pagina
    • Toevoegen Facebook
    • Toevoegen Twitter
    • 2025 © Boom.be
    • Sitemap
    • Proclaimer
    • Cookies
    • Privacyverklaring
    • LCP