Naar content
Deel deze pagina
  • Volg ons op Twitter
  • Volg ons op Facebook
  • Openingsuren en contactgegevens
  • E-loket
  • Meldingen
  • Nieuwsbrief
  • Diensten
Menu
  • Inwoners
    • Identiteit
    • Levensloop
    • Documenten
    • Bouwen en wonen
    • Milieu en natuur
    • Mobiliteit en openbare werken
    • Onderwijs en kinderopvang
    • Preventie
    • Afval niet opgehaald?!
    • Stadsontwikkeling en stadsvernieuwing
    • Verkiezingen
    • Over Boom

    Meest gezocht

    • Attest samenstelling van het gezin
    • EnergieK loket
    • Uittreksel strafregister
    • Belgisch reispaspoort
    • Omgevingsvergunning
    • Parkeerverbod aanvragen
    • Containerpark
  • Welzijn
    • OCMW
    • Financiële hulp
    • Administratieve hulp
    • Wonen
    • Juridische hulp
    • Thuiszorg en hulp aan huis
    • Senioren
    • Minder mobielen
    • De strijkerij
    • De tuin van de kleine chef
    • Werken
    • AED-toestellen in Boom
    • Eerstelijnszone RupeLaar
    • Lokaal opvanginitiatief

    Meest gezocht

    • Huis van het kind
    • Woonzorgcentrum Den Beuk
    • Boempetat!
  • Vrije tijd
    • Jeugd
    • Sport
    • Cultuur
    • Gemeentelijke Academie voor Muziek en Woord
    • Bibliotheek
    • CC De Steiger
    • Evenementen
    • Senioren
    • Uit in Boom
    • Toerisme
    • Verenigingen
    • De Schorre
    • Winkelen en horeca in Boom
    • Noord-Zuid
    • Straat- en buurtfeesten

    Meest gezocht

    • Speelplein
    • UiTPAS Rupel
    • CC De Steiger
    • Sportevenementen
    • Jaarlijkse evenementen in Boom
    • Uit in Boom
    • Zwembad
  • Ondernemers
    • Ik wil een zaak openen
    • Lijst Boomse ondernemers
    • Vergunningen en toelatingen
    • Markten - ambulante handel
    • Horeca
    • Kermissen
    • Attest hinder openbare werken
    • Taxi's en personenvervoer
    • Cadeaucheques
    • Gebruik LED-schermen door bedrijven
  • Uw bestuur
    • Samenstelling
    • Diensten
    • Aankondiging overheidsopdrachten
    • Agenda's en verslagen commissies
    • Agenda's en verslagen gemeenteraad
    • Agenda's en verslagen OCMW-raad
    • Vacatures
    • Beleidsdocumenten
    • Privacy
    • Autonoom Gemeentebedrijf Boom Plus
    • Inspraak en participatie

    Meest gezocht

    • College van burgemeester en schepenen
    • Gemeenteraad
    • OCMW-raad
    • Het vast bureau
    • Afspraken met burgemeester of schepenen
Lokaal bestuur Boom
Zoeken
    Naar top
    1. Home
    2. Openbare werken
    3. Hoe aanvraagformulier Eagle invullen?
    Gemeente Lokaal bestuur Boom

    Hoe aanvraagformulier Eagle invullen?

    Heb je werken gepland waarbij je genoodzaakt bent om tijdelijk het openbaar domein in te nemen, zoals bij een verhuis, verbouwingswerken, parkeren werfvoertuig, plaatsen stelling op het voetpad, sleufwerken…, dan heb je een parkeerverbod of signalisatievergunning nodig.

    Het formulier bevat 5 delen: Algemeen, Periode, Locatie, Contact en Bevestiging. Op deze pagina leggen we uit in detail hoe je de gegevens van het aanvraagformulier moet invullen.

    Het is belangrijk om deze volgorde te respecteren en alle verplichte velden in te vullen (aangegeven door een rode asterisk).


    Stap 1: Algemeen

    Selecteer het type inname.

    Er is keuze uit verschillende types inname. Maak uw keuze uit één van deze types, indien niets past, selecteer “Andere”.

    Beschrijving van de werken/inname.

    Geef een korte beschrijving over wat er zal gebeuren (max 400 karakters) . Enkele voorbeelden:

    • Container op parkeervak + gedeelte van de weg
    • Verhuis (vrachtwagen + verhuislift)
    • Afbraak torenkraan, er zal een telescopische kraan in het midden van de weg staan
    • Plaatsing stelling + 2 werfvoertuigen

    GIPOD werkopdracht

    Indien de inname gelinkt is aan een reeds bestaande GIPOD werkopdracht kan men de gegevens hiervan ophalen dmv het GIPODid.

    Bijlage

    Extra informatie betreffende de inname kan hier geüpload worden als jpg, png en PDF tot max 5MB.

    Stap 2: Periode

    Klik op datum start- en einddatum om de juiste start- en einddatum van de inname te prikken in de kalender. Selecteer eerst de startdatum en dan pas de einddatum. De einddatum kan vanzelfsprekend niet voor de startdatum zijn. De datums worden automatisch ingevuld als de eerst mogelijke dag van inname.

    Het start- en eindtijdstip worden automatisch ingevuld maar kunnen ook manueel aangepast worden door hierop te klikken en het gewenste tijdstip in te geven.

    Stap 3: Locatie

    Adres

    Om de Locatie van de inname weer te geven maken wij gebruik van het (dichtstbijzijnde) adres. Kies de straat uit de lijst van straatnamen. Begin met typen, er wordt direct een lijst getoond met overeenkomstige straten, en klik op de juiste straatnaam. Kies het huisnummer uit de lijst van beschikbare huisnummers. Begin met typen, er wordt direct een lijst getoond met overeenkomstige huisnummers, en klik op het juiste huisnummer.

    Teken de inname

    Op basis van de periode en adres van de inname, wordt een kaart getoond. Deze kaart is ingezoomd in de buurt van uw adres en toont alle geplande innames tijdens uw geselecteerde periode. Deze geplande innames betekenen een potentieel conflict en zijn soms een reden om uw aanvraag niet goed te keuren.

    De ingenomen zone kan dan ingetekend worden op verschillende manieren:

    • Plaats een zone: Een rechthoek met de opgegeven afmetingen.
    • Teken een zone: Een polygoon met vrije vorm en afmetingen. De polygoon wordt gesloten met een dubbelklik of door te klikken op het startpunt.
    • Teken een lijn met buffer: Een lijn met daarrond een bufferzone met opgegeven grootte.
    • Import GPX: Hier kan een GPX bestand worden toegevoegd om de zone in te tekenen met rond de route een buffer met opgegeven grootte (handig voor bv wielerwedstrijden)
    • Verwijder: Hier kan je ingetekende zones verwijderen door deze aan te klikken (per zone of alle zones)

    Een uitgebreid overzicht van de verschillende manieren wordt gegeven in het artikel 'Hoe teken ik een zone in?'

    Details over de hinder

    Hier kan meer info gegeven worden over de hinder die de inname zal veroorzaken op het voetpad/berm, fietspad, parkeerstrook en rijbaan. Dit zijn dynamische vragen dewelke meer opties geven naargelang deze van toepassing zijn. Daarnaast kan ook meegegeven worden of een halte van het openbaar vervoer belemmert wordt. Ten slotte kan ook nog een korte beschrijving van de hinder worden meegegeven ter verduidelijking (max. 400 karakters).

    Hier moet minstens 1 vorm van hinder (voetpad/berm, fietspad, parkeerstrook, rijbaan) worden aangegeven om verder te kunnen.

    Stap 4: Contact

    Hier worden de contactgegevens van de aanvrager ingevuld. De aanvraag kan gebeuren als particulier, bedrijf, vereniging of gemeentelijke dienst. Indien een gebruiker aangemeld is met een Eagle account (gratis aan te maken via eagle.vlaanderen) worden zijn contactgegevens automatisch ingevuld.

    Wanneer de contactgegevens van de verantwoordelijke signalisatie, opdrachtgever of verantwoordelijke aannemer verschillend zijn van de aanvrager kunnen deze in deze stap ingegeven worden.

    Stap 5: Bevestiging

    Je aanvraag is nu klaar om in te sturen. Je moet enkel nog akkoord gaan met de algemene voorwaarden van de gemeente en de privacy voorwaarden van Eagle. Daarna kan je de aanvraag verzenden en krijg je een bevestigingsmail met daarin een overzicht van de aanvraag.

    Andere tips en veelgestelde vragen

    Heb je nog een andere vraag over het Eagle invulformulier? Op de helpdesk van Eagle vind je meer informatie.

    Deel deze pagina
    • Toevoegen Facebook
    • Toevoegen Twitter
    • 2023 © Boom.be
    • Sitemap
    • Proclaimer
    • Cookies
    • LCP