Sinds 1 januari 2014 is de wijze waarop reglementen en verordeningen bekendgemaakt moeten worden, gewijzigd.
Dit is een gevolg van de wijziging van artikel 186 van het Gemeentedecreet, artikel 180 van het Provinciedecreet en artikel 187 van het OCMW-decreet bij de decreten van 29 juni 2012.
Deze bekendmaking is van belang voor de inwerkingtreding van deze reglementen en verordeningen.
Door de wijziging zullen de gemeenten, de provincies en de OCMWs vanaf 1 januari 2014 de reglementen en verordeningen bekend moeten maken op hun website. Hierdoor wordt de toegankelijkheid van de genomen beslissingen voor alle burgers vergroot.
De volgende elementen moeten daarbij vermeld worden:
- de datum waarop het reglement of verordening werd aangenomen;
- de datum waarop het reglement of verordening op de website werd bekendgemaakt.
De besturen worden geadviseerd om deze reglementen en verordeningen op te nemen op hun website zolang deze geldig zijn. Op die manier heeft de burger een zicht op welke reglementen en verordeningen gelden.
Zodra er documenten beschikbaar worden kan u deze via deze pagina raadplegen.