Naar content
Deel deze pagina
  • Volg ons op Twitter
  • Volg ons op Facebook
  • Openingsuren en contactgegevens
  • E-loket
  • Meldingen
  • Nieuwsbrief
  • Diensten
Menu
  • Inwoners
    • Identiteit
    • Levensloop
    • Documenten
    • Bouwen en wonen
    • Milieu en natuur
    • Mobiliteit en openbare werken
    • Onderwijs en kinderopvang
    • Preventie
    • Over Boom
    • Retributiereglement brandweer
    • Verkiezingen

    Meest gezocht

    • Attest samenstelling van het gezin
    • EnergieK loket
    • Uittreksel strafregister
    • Belgisch reispaspoort
    • Parkeerverbod aanvragen
    • Stedenbouwkundige vergunning
    • Containerpark
  • Welzijn
    • OCMW
    • Financiële hulp
    • Administratieve hulp
    • Wonen
    • Juridische hulp
    • Thuiszorg en hulp aan huis
    • Senioren
    • Minder mobielen
    • De strijkerij
    • De tuin van de kleine chef
    • Repair Café
    • Werken
    • Lokaal opvanginitiatief

    Meest gezocht

    • Huis van het kind
    • Woonzorgcentrum Den Beuk
    • Boempetat!
  • Vrije tijd
    • Jeugd
    • Sport
    • Cultuur
    • Gemeentelijke Academie voor Muziek en Woord
    • Bibliotheek
    • CC De Steiger
    • Evenementen
    • Senioren
    • Uit in Boom
    • Toerisme
    • Verenigingen
    • De Schorre
    • Winkelen en horeca in Boom
    • Noord-Zuid

    Meest gezocht

    • Speelplein
    • UiTPAS Rupel
    • CC De Steiger
    • Sportevenementen
    • Jaarlijkse evenementen in Boom
    • Uit in Boom
    • Zwembad
  • Ondernemers
    • Lijst Boomse ondernemers
    • Vergunningen en toelatingen
    • Markten - ambulante handel
    • Horeca
    • Kermissen
    • Attest hinder openbare werken
    • Taxi's en personenvervoer
    • Cadeaucheques
    • EFRO-project
    • Gebruik LED-schermen door bedrijven
    • Winkel in Boom en win leuke prijzen
  • Uw bestuur
    • Samenstelling
    • Diensten
    • Aankondiging overheidsopdrachten
    • Agenda's en verslagen commissies
    • Agenda's en verslagen gemeenteraad
    • Agenda's en verslagen OCMW-raad
    • Vacatures
    • Beleidsdocumenten
    • Privacy
    • Autonoom Gemeentebedrijf Boom Plus
    • Inspraak en participatie

    Meest gezocht

    • College van burgemeester en schepenen
    • Gemeenteraad
    • OCMW-raad
    • Het vast bureau
    • Afspraken met burgemeester of schepenen
    • Data gemeenteraadszittingen 2020
Lokaal bestuur Boom
Zoeken
    Naar top
    1. Home
    2. Inwoners
    3. Documenten
    4. Klachten
    Gemeente Lokaal bestuur Boom

    Klachten

    Hoe kan ik een klacht indienen?

    Een klacht formuleren kan op verschillende manieren:

    • Vul het klachtenformulier in dat u onderaan deze pagina vindt. Opgelet! Dit is enkel voor klachten over de dienstverlening van het lokaal bestuur. Als je een probleem in je buurt wil melden (zwerfvuil, put in het wegdek,..), gebruik dan dit formulier.
    • Stuur je klacht naar de klachtenambtenaar, de gegevens vind je op deze pagina. Wanneer bij een telefonische of mondelinge klacht een directe oplossing of antwoord mogelijk is, kunnen de diensten of de medewerker waarmee je handelde dit zelf geven. Elk mondeling of telefonisch gesprek met de klachtencoördinator wordt automatisch omgezet in een schriftelijk verslag (modelformulier). Je kan dit eventueel verbeteren of aanvullen bij toezending van de ontvangstmelding van de klacht.

    Voorwaarden tot klachtenbehandeling

    • Over het onderwerp van de klacht mag geen gerechtelijke procedure lopen
    • De wet mag geen specifieke beroepsprocedures voorzien i.v.m. het onderwerp van de klacht
    • De klacht moet betrekking hebben op het gemeentebestuur of de gemeentelijke diensten
    • Tussen de feiten en indiening van de klacht mag niet langer dan een jaar verlopen zijn
    • De klacht mag niet anoniem geformuleerd zijn, want dat is praktisch onwerkbaar – je identiteit wordt in elk geval met de nodige discretie behandeld!
    • De klager heeft geen aantoonbaar belang bij de klacht
    • Er werd door de klager reeds eerder klacht ingediend over hetzelfde onderwerp
    • Het betreft geen “klacht”, maar een melding, suggestie, informatieaanvraag enz. – Zie in dit verband ook de “meldingsfiche” van “Den Oogen Boom” op de gemeentelijke website

    Verloop onderzoek

    Bij een positieve beoordeling zal de procedure voor de volledige behandeling van de klacht (incl. registratie, opvolging en controle) maximaal 45 dagen in beslag nemen; indien nodig kan dit verlengd worden naar een termijn van 90 dagen. Het onderzoek is vaak omslachtig en vraagt dus de nodige aandacht en begrip. 

    Het bestuur zoekt steeds een oplossing om soortgelijke fouten in de toekomst te vermijden en/of de dienstverlening te verbeteren. 

    Bijlagen

    • Reglement klachtenbehandeling en -voorziening V;2 d.d. 3-12-2019 [1,2Mb] (pdf)

    E-loket

    • Klachtenformulier

    Contact & openingsuren

    Klachtenambtenaar

    Adres
    Antwerpsestraat 442850Boom
    tel.
    03 880 18 17
    E-mail
    klachten@boom.be

    Wij werken op afspraak. Meer informatie vind je op www.boom.be/afspraak

    Je kan een afspraak maken van maandag tot vrijdag tussen 9u en 12u en op dinsdag ook tussen 14u en 19u

    Meer openingsuren
    Deel deze pagina
    • Toevoegen Facebook
    • Toevoegen Twitter
    • 2021 © Boom.be
    • Sitemap
    • Proclaimer
    • LCP