Wil je iets melden? Dat kan, dan moet je bij de preventiedienst zijn. Voor klachten kan je bij de dienst Kwaliteit en Regelgeving terecht. Hoe weet je nu wat het verschil is tussen een melding en een klacht?
Meldingen
Wat is een melding?
Een melding kan bijvoorbeeld over het volgende gaan:
- zwerfvuil
- overlast
- gevaarlijke situaties
- lawaaihinder
- ...
Waar kan je terecht?
Meldingen kan je ingeven in onze meldingsapplicatie of je kan langsgaan in het Preventie- en politiehuis of het gemeentehuis.
Defecte straatverlichting kan je hier melden
Klachten
Wat is een klacht?
Hebben onze diensten je foutief of niet afdoende geïnformeerd? Twijfel je eraan dat in jouw dossier de juiste procedure werd gevolgd? Werd je onvriendelijk behandeld ?
Waar kan je terecht?
Met klachten over de gemeentelijke dienstverlening kan je terecht bij onze klachtenambtenaar. Je vindt alle informatie op www.boom.be/klachten.
Voor de diensten van het OCMW vind je de gegevens hier.
Heb je opmerkingen of verbetervoorstellen voor het beleid, richt je dan tot de bevoegde schepen, burgemeester of gemeentesecretaris. Beleidsklachten vallen namelijk niet onder klachtenbehandeling.